søndag den 5. juni 2011

Hilsen fra Alicante

Hils på min frokost!


Jeg er i Alicante i Spanien for at lave 3-dages workshop om Inquiry-Based Science and Mathematics Education med Fibonacci projektet.
Jeg er meget spændt at møde de spanske lærere, der skal deltage i efteruddannelses workshops, i morgen...

  • Indholdet - kan de koble sig på mit oplæg / er det relevant? Håber, vores undervisningsmateriale illustreret med små film sekvenser af IBSME undervisning, fremmer dette!


  • Sproget - hvor megen tid der går med at tolke mit oplæg fra engelsk til spansk. Har de lyst til at diskutere?


  • Materialet - arbejdet med hands-on aktiviteter. Mon de er vant til at arbejde praktisk?

  • Må hellere lige tjekke op på det sidste... og jeg fik også blæksputte (denne gang i eget blæk) til aftensmad.

    4 kommentarer:

    1. Hej Ida

      Hvor spændende - smager det ikke mærkeligt, "i eget blæk"....Det er "vidst" helt sort? Jeg så for nylig en udsendelse med Jamie Oliver, hvor han kom til at "prikke" hul på blækspruttens "blækpose" - alt blev helt sort....

      - Det lyder som lidt af et "Show", I har lavet til workshoppen. Jeg er sikker på, de vil synes, det er en interessant måde at arbejde på....

      SvarSlet
    2. Mmmm... så må vi hellere komme ud og spise blæksprutter, når I kommer til sommer!

      God fornøjelse og god arbejdslyst!

      SvarSlet
    3. Hej Ida.
      Det ser da rigtig spændende ud. Det hele.
      Men hvad er det der "svømmer" udenom blæksprutten??

      SvarSlet
    4. Oi! Dét vil jeg gerne høre mere om!! Den smule, jeg har hørt om jeres tilgang til (naturfags)undervisning lyder sindsygt avanceret selv i lille "dialog-Danmark"! Men måske kan du udrydde nogle "Syd Europa fordomme" hos mig, når du vender hjem?

      SvarSlet