torsdag den 5. maj 2011

Gadgets på bloggen

Det bimler og bamler på bloggen - se ude i bloggens højre side! Jeg har lært at lægge gadgets ind - billeder fra Fickr, tags fra Del.icio.us samt bogtitler fra Library Thing. Her er det foreløbig kun lykkedes mig at lægge et par engelsksprogede bøger ind (og den ene uden omslagsfoto, da dette ikke var tilgængeligt - øv).
Så i øjeblikket er min faglige profil engelsk - oh dear ;-)

Der var faktisk helt spændende at finde ind på fickr igen, hvor jeg for længe siden har lagt nogle naturfagsbilleder ind. Mon ikke det var på et IKT kursus hos Lis & Helen - hvad kan det ikke ende med....

undervisningsbloggen har vi prioriteret et index, således at siden fungerer mere som en opslagsbog via de tags, vi laver på alle indlæggene. Her udover linker vi til alle de studerendes blogs - og det er efterhånden blevet til rigtigt mange - det gør at lettere lige at løbe et holds blogs igennem (selvom dette nu godt kan være temmelig omfattende)

Lek2r - opgave 4

5 kommentarer:

  1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  2. Hvor er det dejlig at se græsset gro. Jeg var da nær faldet ned af stolen her til morgen, da jeg så dit blommetræ. Hold da op.... har du ikke sovet i nat? :D

    Jeg er ked af, at du ikke allerede nu kan hente forsider fra UC Syd's bibliotek ind via LibraryThing. Jeg har arbejdet på det projekt i t-i-m-e-r og er lige nu i gang med supporten hos det firma, der har solgt os vort bibliotekssystem. Jeg håber, jeg er meget tæt ved målet..... men det har jeg troet før :(

    Lige nu må du nøjes med at bruge Det kongelige Bibliotek, Bibliotek.dk og de andre danske biblioteker, du kan vælge.

    SvarSlet
  3. Tak for in put Lis - jeg må have fundet ud af, hvordan jeg vælger andre bibliotekter. De små grå slog ikke til ud på de små timer ;-)
    Måske man skulle prøve med lidt maltbolsjer...

    SvarSlet
  4. Her er et maltbolsje:
    Dér, hvor du var inde i LibraryThing, da du fandt din bog, skal du under "Search where?" klikke på "All 700 available sources". Så får du til højre på skærmen en mulighed for (under "LibraryThing Libraries") at vælge sprog og land. Vælg Danmark, og du får straks en liste over de danske biblioteker, du kan søge i :)

    SvarSlet
  5. Det prøver jeg - tak for hjælpen :-)

    SvarSlet